Welcome to Sofia Chamber of Commerce and Industry
 
Welcome toSofia Chamber of Commerce and Industry

Партньори
Услуги за членовете
Оферти на / за членовете
Държави
Топ 10



Вход
 Име
 Парола


Регистриране
Загубена парола

Интранет за членове

  


Новини: Професионална козметика
25 Юли 2011 г. - 09:39 ч.
[ Изпрати на партньор | Версия за печат ]
българските производители държат около 60% пазара на бои за коса в страната...

Професионална козметика

Секторът Професионална козметика“ обхваща бръснаро-фризьорските салони и цялата мрежа, снабдяваща ги с всичко за извършване на съответните услуги. Всичко свързано с разкриването на салони, персонал, оборудване, обзавеждане, спазване на хигиенно-санитарни норми, снабдяване с всякакви консумативи, аксесоари и всичко необходимо за извършването на качествени, конкурентно и на високо здравно-хигиенно ниво услуги е част от този бизнес. През последните над 20 години промените и в този сектор са значителни.От регулираните държавни и общински структури в рамките на ПТ Хигиена“ и „Хигиенни услуги“ към Местна промишленост и битови услуги“,дейността която до голяма степен се трансформира стихийно към частната собственост днес се упражнява в над 3500 фризьорски салона. Браншовата структура, която обединява фризьорите е НационалнатаЗанаятчийска Камара с централен офис София -1000 ул. Аксаков“No 7А. Членството не е задължително. Основният определящ артикул-консуматив в дейността на салоните са боите за коса. България традиционно е много голям производител на бои. При условията на централно-планова икономика основните производители Арома“ и Ален мак“, имайки гарантирани пазари, произвеждаха огромни количества със задоволително качество. И до днес българските производители са много по-голям брой частни фирми държащи около 60% пазара на бои за коса в страната. Като цяло пазарът е високо конкурентен, изцяло частен, като са представени десетки производители на боя за коса. Срещу тях стои едно изключително свито потребление в последните около 2 години. Ценово пазарът на бои за коса е фрагментиран приблизително по следния начин:

-Висок ценови клас – тук са позиционирани фирми като L'OREAL,SCHWARCKOPF,WELLA и други, с продукти 50-60 мл. на цена 10 -12 -15 лв.В този високопрестижен“,”снобски“ сегмент фризьорите, т.е. крайните клиенти плащат за имидж, име и скъпата TVи друга реклама.Производството на основни продукти в повечето случаи е изнесено от центровете на офисите-майки и българският пазар се снабдява със стоки произведенив съседни балкански страни, от близкия изток и под.

-Среден ценови клас – тук са позиционирани десетки производители от Италия, Германия, някои по-реномирани фирми от Испания и др. Цените се движат в диапазона от 6 до 11 лв. за опаковки включ от 100 мл. Качеството в повечето случаи не отстъпва с нищо на тези от високия ценови клас. Имайки предвид обаче по-големия обем съдържание на единичните опаковки се стига до безспорния принцип “GOOD VALUE FOR MONEY” .

-Нисък ценови клас- тук са позиционирани българските производители, турски, гръцки и др, фирми, Ценовото ниво е от 2 .50 лв. до около 6-6. 50 лв. Това е и най- масовия сегмент вкл. в търговията на дребно и козметичните магазини.

Важно е да се отбележи нещо изключително сериозно за производството на бои за коса-съществува Европейска директива за качеството и съдържанието в състава на боите. Всички сериозни производители в Европа, в частност ЕС, вкл. българските се придържат към изискванията на тази директива, т.е. качеството на наличните на пазара бои за коса е приблизително еднакво, съпоставимо.Реално съществуващите различия в цените са резултат на име и огромни рекламни и промоционални бюджети в по-високите класове, които се плащат както обикновено от крайните потребители.

Пазарът на хигиенно-козметични продукти, които са неизменно необходими при употреба на бои за коса , като шампоани,балсами, кондиционери,маски, вакси, силикони, кристали и под.,както и стотиците консумативи и аксесоари производство нa български, евро-

пейски и азиатски фирми допълват пъстрата палитра на един изключително конкурентен и пренаситен откъм предлагане пазар, но впоследните 1.5 – 2 год. безкрайно свит като потребление.

Изключително сериозно трябва да се поработи в България върху нормативната уредба, регламентираща дейностите и практиките във фризьорските салони. И до днес правилата в тази област се регулират от Наредба No15 от 21. 08 .1987. год., обнародвана в ДВ бр. 77 от 6. 10. 1987 год.

Въпросът със спазването на високи хигиенни изисквания , на които в страните от ЕС се държи изключително стриктно, са от огромно значение тъй като неспазването на тези изисквания води до:

алергични заболявания,

възпалителни процеси,

инфекции и обриви,

поява на пърхот,

косопад и под.

Съответните държавни органи като РИОКОЗ и под. трябва да разполагат със съвременна и модерна нормативна уредба, а те от своя страна трябва да организират изключително строга система за превенция и контрол при използуването на хигиенните и почистващи продукти и практики за професионалните фризьорски салони за красота и козметични салони в посока:

Наличие на UV почистващо устройство с естествен регулиращ цикъл на въздействието за ежедневна дезинфекция на инструменти като ножици,бръсначи,гребени,четки и други.

Дезинфекциpащи лубриканти и спрейове и лични еднократни кърпички, които се използуват за дезинфекция наосновни инструменти след всеки отделен клиент.

Консумативи като еднократни леки пелерини – индивидуални за всеки клиент.

Индивидуални тънки хартиени кърпи за еднократна употреба за всеки отделен клиент.

Индивидуални хигиенни хартиени ленти за врат за еднократна употреба.

Индивидуални ръкавици от Винил, Латекс или Полиетилен за еднократна употреба.

Хигиенни шапки за еднократна употреба.

Аксесоари за механично почистване на гребени и четки.

Протектори зa предпазване на лицето – очите, носа ,устата и ушите.

Дезинфекциращи и дезинсектиращи препарати за почистване на помещенията – подове,мебели,оборудване и под.

 

Тезипредпазни хигиенни мерки и материали няма да оскъпят цената на услугата или да влошат ефективността и рентабилността- печалбата на фризьорските салони.Техните цени са пренебрежимо ниски с изключение на първия посочен уред-UVпочистващото устройство, което е еднократна инвестиция ,а не консуматив.

Много от посочените,по-горе, рискови факторикато възпаления, инфекции, алергии, обриви, пърхот ,косопад и др.са с дълготраен ефект или инкубационен период.Те не се усещат от пациентите като непосредствен отрицателен ефект, в повечето случаи хронифицират и водят до персонален дискомфорт,а впоследствие при много случаи и до социално значими заболявания.


 
12345
Професионална козметика | Вход | 0 Коментара
Коментарите представят мнението на лицето, което ги публикува.
Те не представят мнението на редактора на сайта.
 © Copyright 2005 Софийска Търговско-Промишлена Камара. Всички права запазени  Дизайн и разработка Сирма АИ ЕАД