Welcome to Sofia Chamber of Commerce and Industry
 
Welcome toSofia Chamber of Commerce and Industry

Партньори
Услуги за членовете
Оферти на / за членовете
Държави
Топ 10



Вход
 Име
 Парола


Регистриране
Загубена парола

Интранет за членове

  


Новини: Български брандове
23 Юли 2011 г. - 06:58 ч.
[ Изпрати на партньор | Версия за печат ]
задаването на въпроси често е по-важно от самите отговори...

Престижно ли е да няма български брандове?

Въпросът е риторичен, но задаването на въпроси често е по-важно от самите отговори. ( Бел. на ред. Въпрос провокиран от този матриал - Имаме ли топ политици? ) В държави като Англия и Франция не се питат подобни неща. Причината за това е с корени назад във времето:За начало на модния дизайн се счита 19 век, когато Charles Frederick Worthсъздава първата модна къща в Париж.Парижката мода се разпространява в цяла Европа и Америка и това, коетосе нарича „шик”,е запазена територия за френските моделиери. Почти по същото време започва модният дизайн в Англия -Burberryе създадена през1856и Британската империя се включва в модното състезание. В средата на 50-те години на 20 век Италия извоюва лидерство в модата и се превръща в „Модна столица”, за каквато се сочи и до днес.

Какво се случва в страната ни по това време? Социално – политическата реалност не дава възможност на България да формира свое висше общество, което е основен потребител на модния дизайн. Заможни предприемачи обличат жените си от Виена и Париж или ползват услугите на анонимни градски шивачи.Модни къщи и модни марки не съществуват и няма да съществуват до края на соц режима (тук не включваме конюнктурни фирми, лансирани за престижа на плановата икономика ).С началото на промените започва експанзията на турските масови стоки. И едва тогава се раждат първите български марки. Остават обаче липсата на традиция, липсата на самочувствие и пълната зависимост от чуждите дизайн и стил. Но има и нещо ново – образование по мода (все още прохождащо), възраждане и създаване на силни производства (до голяма част ангажирани с ишлемета), модни медии (с дефицит на специализирани модни журналисти).

Днес имаме добри резултати и марки във висок клас. В България се произвежда качествено и по тази точка няма спор.Нещо обаче продължава да липсва – увереността, че топ брандовете, които диктуват и доминират,могат да са с български произход. Но поколението, ранено от колективната липса на самочувствие, вече клони към пенсионна възраст. Очакваме първите български модни герои. Те ще се появят само, ако въпросът „Престижно ли е да няма български брандове” не се задава, защото отговорът е ясен. Не, не е престижно да си част от нация без идеи, без потенциал и възможности.

 


 
12345
Български брандове | Вход | 0 Коментара
Коментарите представят мнението на лицето, което ги публикува.
Те не представят мнението на редактора на сайта.
 © Copyright 2005 Софийска Търговско-Промишлена Камара. Всички права запазени  Дизайн и разработка Сирма АИ ЕАД