Welcome to Sofia Chamber of Commerce and Industry
 
Welcome toSofia Chamber of Commerce and Industry

Партньори
Услуги за членовете
Оферти на / за членовете
Държави
Топ 10



Вход
 Име
 Парола


Регистриране
Загубена парола

Интранет за членове

  


Новини: Maтематически проблеми Глава 8
28 Януари 2011 г. - 10:22 ч.
[ Изпрати на партньор | Версия за печат ]
Не само дислексиците имат проблеми с математиката...

Математически Проблеми Глава 8

Не само дислексиците имат проблеми с математиката. Когато се проявяват, това се нарича акалкулия или дискалкулия. Много общи затруднения с математиката са резултат на методите, които се използват при опитите да се преподава. Но дислексикът има подчертан проблем, което може да направи ученето на математика трудно, ако ли не невъзможно.

Акалкулията и дискалкулията могат да бъдат проследени директно до дезориентацията за чувството за време, което е общо между диклексичните деца. Те се появяват едновременно с визуалната, слуховата и с баланс-движение дезориентации.

 

Часовникът на Менталното Време

Всеки изпитва дезориентация за чувството за време до определена степен. Това обикновено е свързано с емоциите на досада и вълнение. Когато сте отегчени от нещо, вашия вътрешен часовник се ускорява и времето изглежда, че се „влачи”. А когато сте развълнувани, вашия вътрешен часовник се забавя и изглежда, че времето „лети”. Тези изкривявания са минимални в сравнение с онези, които дислексика преживява по време на период на дезориентация. Ако един дислексик е танцьор, спортист или пожарникар, способността му да преживява времето като бавно движение, може да бъде страхотно предимство. Ето защо някои танцьори или баскетболисти са способни да придадат вид на „носещи се из въздуха.”

Аз теоретизирах, че биохимически чувството за време на човек е първоначално контролирано от количество на невро-трансмитера допамин, което забързва вътрешния часовник. Колкото по-бързо върви той, толкова външното време изглежда да се забавя. Колкото по-малко допамин, толкова по-бавно „върви” часовника. Външното време изглежда се забързва. Дезориентациите изглежда, че причиняват промяна в количеството допамин, което се създава и се разпространява в мозъка.

Дезориентацията е постоянно ментално „другарче” на дислексичните деца. През детството им, изкривената перцепция е толкова позната, колкото и истинската перцепция. Ето защо повечето дислексични деца имат малко чувство за време. Обикновено децата преживяват времето като нещо последователно. На възрастта около 7 те могат да преценят прехода на времето с чиста точност. Но за дислексика времето никога не е било нещо последователно като преживяване, затова преценяването на прехода му може би е невъзможно.

Без присъщото чувство за време, разбирането на концепцията за последователност – начина, по който нещата следват едно след друго, - би бил труден, ако ли не невъзможен. Дори простото броене е въпрос на последователност. Ето защо на 7-годишният дислексик също би му липсвала тази съществена концепция.

Без концепциите за време и последователност, прецизното разбиране на концепцията „реда срещу безпорядъка” е съмнително.

 

Базисните Принципи на Математиката

Всичко в математиката от простата аритметика до астро-физичните изчисления е съставено в порядък (като противоположност на безпорядъка), последователност и време. Децата, които имат присъщото чувство за тези три концепции могат да учат и разбират математиката. За децата, които не притежават тези концепции, ученето на математика се свежда до запаметяване. Степента, до която те ще съумяват да използват математиката, е ограничена от тяхната способност да си спомнят механичните автоматизирани процедури. Без разбирането на тези фундаментални концепции, никога не би имало истинско разбиране на предмета или неговите принципи.

За да учи един дислексик математика, тези базисни принципи трябва да бъдат овладени:

1.Време – означава размера на промяната по отношение на стандарта.

2.Последователност – означава начина, по който нещата следват едно след друго в количество, размер, време или значимост.

3.Ред – означава нещата на тяхното точно място, позиция и условия.

Веднъж овладени, тези концепции, прецизното броене може да бъде овладяно. Ученето на аритметика може да се превърне от трудоемка дейност в удоволствие.

Една интересна странична бележка е, че математиката и музиката са композирани въз основата на едни и същи три елемента: ред, последователност и време. Те просто са изразени в различна среда. Ето защо не би трябвало да е изненадващо това, че много математици са също и превъзходни музиканти и точно обратното.

 


 
Рейтинг

12345
Maтематически проблеми Глава 8 | Вход | 0 Коментара
Коментарите представят мнението на лицето, което ги публикува.
Те не представят мнението на редактора на сайта.
 © Copyright 2005 Софийска Търговско-Промишлена Камара. Всички права запазени  Дизайн и разработка Сирма АИ ЕАД