Welcome to Sofia Chamber of Commerce and Industry
 
Welcome toSofia Chamber of Commerce and Industry

Партньори
Услуги за членовете
Оферти на / за членовете
Държави
Топ 10



Вход
 Име
 Парола


Регистриране
Загубена парола

Интранет за членове

  


Новини: Кой и защо мачка асансьорния бранш ?
18 Февруари 2010 г. - 09:40 ч.
[ Изпрати на партньор | Версия за печат ]
Браншът иска върховенство на Закона и Директивата, някой му пречи. Защо?

Кой и защо мачка асансьорния бранш ?

Вече три години Бранш Асансьори иска върховенство на закона и на директивата. Уви. Администрацията в тази област в лицето на Държавна агенция по метрология и технически надзордейства враждебно спрямо бранша. Илия Златанов е собственник на фирма Изамет ООД и има две фабрики за асансьори. Държи около 35% от пазара. За него може да се каже, че като представител на бранша е непримирим борец за правата на производителите и вносителите на асансьори. Той иска нещо много просто – в нашата държава върховенство да има закона и европейските директиви. За съжаление по отношение на бранш асансьори това не е така. В противоречие със закона и директивата , една Наредба на ДАМТН мачка фирмите и налага анти правила в бранша. Това поражда корупция. Браншът иска промяна на Наредбата и закриване на агенцията и създаване на нейно място на Орган по надзора на пазара. В цяла Европа този орган е към Министерство на транспорта, само у нас е като дирекция към ДАМТН ?! Освен това хората в Надзора трябва да се изберат на конкурсна основа, а не да са хора на АТН.  Новият председател не реагира на искането за среща с бранша ? На базата на закона и на директивата, фирмата, която монтира асансьора го пуска в експлоатация. Така е в Европа, но не и у нас. ДАМТН в комбина с ДНСК прилагат друг ред – това става с протокол между тях, като преди това представител на ДАМТН преценява дали асансьорът може да се въведе в експлоатация. Това противоречии на закона, но е факт, с който браншът три години след влизането в ЕС не може да се справи! Надеждата бе новият министър на икономиката Трайчо Трайков да спре произвола на ДАМТН и да я закрие. Това още не е станало. В същото време , докато АТН мачка бранша и монтирането на новите асансьори е максимално затруднено, в България има около 90 хил. асансьора, от тях 50 хил. са опасни за хората. Необходимо е държавата да подкрепи гражданите и с безлихвен лизинг да започне тяхната подмяна. Но преди това трябва министърът на икономиката да научи, че някой мачка бранша, защо го мачка, защо не се спазва закона и директивата. А това може да стане с една среща. Истината и справедливостта преди всичко. В условията на криза и на предстоящи проблеми, които Гърция ще създаде в ЕС в т.ч. и у нас, всички усилия трябва да се насочат към елиминиране на пречки пред бизнеса, които произтичат от действията на администрацията.

 


 
Рейтинг

12345
Кой и защо мачка асансьорния бранш ? | Вход | 0 Коментара
Коментарите представят мнението на лицето, което ги публикува.
Те не представят мнението на редактора на сайта.
 © Copyright 2005 Софийска Търговско-Промишлена Камара. Всички права запазени  Дизайн и разработка Сирма АИ ЕАД