Welcome to Sofia Chamber of Commerce and Industry
 
Welcome toSofia Chamber of Commerce and Industry

Партньори
Услуги за членовете
Оферти на / за членовете
Държави
Топ 10



Вход
 Име
 Парола


Регистриране
Загубена парола

Интранет за членове

  


Новини: Полезни съвети за вписване в Регистъра
24 Януари 2008 г. - 10:21 ч.
[ Изпрати на партньор | Версия за печат ]
Съветите са само пет и са безплатни. Ще Ви спестят време и пари.

Полезни съвети за вписване в Регистъра

На 23.01.2008 г председателят на Софийска камара Георги Чернев и членът на УС Емил Попов проведоха среща в Анцията по вписвания с г-жа Даниела Митева, зам.изп. директор. Повод за срещата бе стартиралият от Нова година Търговски регистър. Може да се каже, че двадесет дни след старта регистрацията и пререгистрацията върви добре. Огромните опашки в Агенцията на този етап са неизбежни. Очакванията са след края на полугодието опашките да намалеят и регистрацията на фирма , която сега става за три дни, да става за един ден. Това е и първият съвет към всички, които искат да извършат вписване в регистъра – след края на първото полугодие. Вторият съвет е да си извадят електронен подпис. Това е евтино и може да стане в Банксервиз. За целата можете да изпратите в Банксервиз по мейл копия на следните документи : Съдебна регистрация, Актуално състояние, Булстат, Лична карта и да попълните o­n line Вашата заявка www.b-trust.org  Можете да се обадите и на телефон 9215 207, 209, 306; да изпратите мейл sales@b-trust-bg . Софийска камара вече го направи и получи своя електронен подпис. Този подпис ще ви спести време и може с него да извършите вписване и без да ходите в агенцията. Третият съвет е да се запознаете внимателно с условията за регистрация. Посетете сайта на агенцията. Ако сбъркате с попълването и подаването на документите – ще се наложи да опитате пак , но срещу повторно заплащане на таксата. Хубаво е, че ще получите мотивиран отказ и ще знаете къде сте сбъркали. Четвъртият съвет е да си наемете добър фирмен адвокат, който да ви попълни документите. На адвоката му платете след регистрацията иначе ще ви се наложи да му плащате два пъти. Софийска камара предложи и г-жа Митева прие поканата за организиране на среща на ITотдела на агенцията с членове на камарата, които да получат информация как се попълва и подават документи по електронен път с електронен подпис. Очкваме всички, които желаят да се включат в едночасов курс за регистрация он лайн на фирмата си в търговския регистър да ни се обадят 926 63 84 scci@scci.bg . Това е нашия последен пети съвет.


 
Рейтинг

12345
Полезни съвети за вписване в Регистъра | Вход | 1 Коментар
Коментарите представят мнението на лицето, което ги публикува.
Те не представят мнението на редактора на сайта.
Re: Полезни съвети за вписване в Регистъра (Резултат: 1)
от tchernev на 25 Януари 2008 г. - 11:44 ч.

Георги Ангелов, ст. икономист "Отворено общество":

Да спрем търговския регистър? Не, благодаря!

Попаднах на следната петиция: "ГРАЖДАНСКА ПЕТИЦИЯ За незабавното спиране на регистрациите в „Търговски регистър на Агенцията по вписванията„ към Министерството на правосъдието и спиране на Интернет страницата на същият този Търговски регистър, поради явният риск за регистриращите се там лица и фирми."

Освен дългото заглавие ме порази и искането - да спрем регистрациите на фирми, както и интернет страницата на регистъра. Това е все едно при проблем с пенсионната система да поискаме да се спрат пенсиите на възрастните хора за няколко месеца до оправяне на проблема. Или при проблем със здравната система да спрем здравеопазването до оправяне на проблема. Никога няма да направим това, точно обратното - ще настояваме да се реши проблемът БЕЗ да се спира съответната система.

За да решим един проблем, не е нужно да създаваме друг, по-голям. Така трябва да се постъпи и с търговския регистър - да се отстрани проблемът без спиране на системата.

Предисторията

До момента цялото досие на една фирма е достъпно за всеки в съда на хартия. Новият търговски регистър прави това досие достъпно и в интернет, безплатно. Общо взето, само смяна на носителя на информацията - от хартия към интернет. Но информацията е била публично достъпна винаги, нищо не се променя от тази гледна точка.

Всъщност, дори това не е съвсем точно. И до момента има електронни системи, в които е налична цялата налична база данни от фирми, включително личната информация, за която говорим (без сканираните лични карти). Те, обаче, са платени и затова повечето хора не знаят, че съществуват.

Какъв е проблемът?

Проблемът е, че благодарение на новия търговски регистър в интернет много хора решиха да проверят какво има в досието им и бяха неприятно изненадани, че там има и копие от личната им карта и твърде много лични данни. Оказва се, че престарали се служители на съда са изисквали копие от личната карта и са го оставяли в досието на фирмата.

Всъщност, новият електронен търговски регистър не е създал проблема - той просто го е направил видим за повече хора като е качил информацията в интернет. Което на практика дори е добре - защото след 20 години невидимо съществуване на проблема той сега е видим и може да се реши.

Авторите на петицията имат и други притеснения освен личните карти. Например, притеснява ги, че публичният търговски регистър е достъпен без много пречки в интернет. Но на практика това е идеята на публичния регистър - да е публичен. За да може всеки да прави справки в него без да се налага да плаща огромен абонамент на частна компания или да ходи до съда.

Какво да се прави?

Съвсем лесно от интернет регистъра могат да се премахнат сканираните копия на личните карти, там където ги има. Проблемът е, че тези копия остават публично достъпни на хартия за фирмите, които не са се пререгистрирали. Този проблем, обаче, е много по-трудно решим, освен ако фирмите не се пререгистрират бързо.

Би могло също така да не се изисква толкова детайлна информация за лицата, регистриращи фирми. Име и ЕГН най-вероятно ще са напълно достатъчни.

За улесняване на подаването на документи, би могло да се създаде възможност за електронно попълване на документите в сайта на агенцията (без електронен подпис). След това човек може - без да чака на опашки - просто да се отбие на едно гише за 30 секунди, да си покаже личната карта и да декларира, че той е попълнил документите. А ако има електронен подпис, може да си спести и ходенето (а агенцията по вписвани

Прочетете целия коментар...



 © Copyright 2005 Софийска Търговско-Промишлена Камара. Всички права запазени  Дизайн и разработка Сирма АИ ЕАД